Zaznacz stronę

NASZA OFERTA

Zobacz co możemy dla Ciebie wykonać

PROFESJONALNE OZNAKOWANIE POZIOME

N

Wykonywanie oznakowania poziomego cienkowarstwowego metodą natryskowego nakładania farby,

N

Wykonywanie oznakowania poziomego grubowarstwowego za pomocą termoplastu nakładanego na gorąco, mas chemoutwardzalnych, oraz sprayplastem,

N

Wykonywanie oznakowania poziomego z taśm prefabrykowanych

N

Kompleksowe wykonywanie oznakowania tymczasowego (pionowego i poziomego wraz z ustaleniem projektu TOR) i utrzymanie przez okres trwania budowy

Nasze doświadczenie i posiadany sprzęt pozwalają nam podjąć się wykonania najbardziej skomplikowanych i trudnych zadań.

BARIERY, WYGRODZENIA I USUWANIE OZNAKOWANIA

N

Usuwanie oznakowania bez uszkodzenia nawierzchni dzięki najnowszej technologii wodnej

N

Montaż barier energochłonnych

N

Montaż punktowych elementów odblaskowych (bierne, aktywne, sferyczne i ciężkie)

N

Wygrodzenia dla pieszych, bariero poręcze (wszystkie typy)

N

Oznakowanie ścieżek rowerowych, hal magazynowych i parkingów

Technologie oznakowania poziomego, materiały i aplikacje

Oznakowanie poziome – cienkowarstwowe

Przez oznakowanie poziome cienkowarstwowe rozumie się aplikacje wykonane farbami nakładane warstwą o grubości 0,3-0,8mm.

Materiały:

  • Farby akrylowe charakteryzują się krótkim czasem schnięcia, dobrą przyczepnością do podłoża oraz dobrym pokryciem nawierzchni. Wykonywane w kolorach (białym, żółtym i czerwonym).
  • Farby akrylowe o zwiększonej szorstkości do zastosowań głównie na lotniskach cywilnych i wojskowych oraz zastosowań miejskich bez użycia mikrokul szklanych.
  • Farby wodorozcieńczalne do stosowania na nawierzchniach przebitumowanych, gdzie występuje problem zmiany barwy wykonanego oznakowania z białej na rdzawo-pomarańczowy.

Nasza firma stosuje farby według potrzeb klienta takich marek jak min.: Bandax, Navigator, Kontur, oraz mikrokule szklane Interminglass, Sovitec, Swarco. Wszystkie materiały posiadają aprobatę techniczną dopuszczającą je do użycia na rynku Polskim.

  • posiadamy specjalistyczny sprzęt do wykonywania prac w zakresie oznakowania cienkowarstwowego,
  • posiadamy specjalistyczny sprzęt do wykonywania prac w zakresie oznakowania cienkowarstwowego,
  • realizowane kontrakty nadzorujemy na bieżąco w zakresie prac i głównych parametrów pracy malowarek
  • nasze prace uzyskują bardzo wysokie oceny Inwestorów.

Nasze doświadczenie i posiadany sprzęt pozwalają nam podjąć się wykonania najbardziej skomplikowanych i trudnych zadań.

Oznakowanie poziome – grubowarstwowe

Oznakowanie grubowarstwowe wyróżnia się bardzo dużą trwałością, odpornością na ścieranie oraz doskonałą widocznością w dzień i w nocy. Można go stosować na drogach o dużym natężeniu ruchu, strefach obciążonych przemieszczaniem się ciężkich pojazdów i miejscach gdzie oczekiwany okres trwałości jest największy (przejścia dla pieszych, linie bezwzględnego i warunkowego zatrzymania czy strzałki kierunkowe).

Do oznakowania grubowarstwowego zaliczane są materiały nakładane warstwą o grubości od 0,9 do 11mm i dzielą się na:

Współpracujemy z takimi producentami materiałów jak: 3M, LKF, PlastiRoute, PPG Polifarb,Vernicol.

Oznakowanie termoplastyczne

Tego typu oznakowanie wykonuje się przez podgrzanie sproszkowanej masy termoplastycznej do temp. 190-210oC i aplikację przy użyciu extrudera, buta ciągnionego lub ręcznie przy użyciu plastomarkera, uzyskując warstwę kohezyjną przez ostudzenie. Oznakowanie to ze wszystkich technologii wyróżnia najlepszy stosunek ceny do jakości.

Zawiera w swoim składzie, w zależności od rodzaju oznakowania, do 40% kulek szklanych ,które pod wpływem eksploatacji oraz działaniem promieniowania UV w tzw. procesie starzenia się materiału wydostają się na powierzchnie przez co utrzymują w całym okresie eksploatacji wymagane parametry.

Charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie, wpływ warunków atmosferycznych oraz wytrzymałością na promieniowanie słoneczne i użycie solanki. Z uwagi na bardzo dobre właściwości może być stosowane na drogach miejskich i pozamiejskich, szczególnie na drogach ekspresowych, autostradach i obwodnicach miast. Jest wykonywane metodą linii strukturalnych (Drop On Line, Multi Dot), linii gładkich, linii akustycznych VibroLine i RibbLine (Wygarbienie poprzeczne, Baretki) linii wytłaczanych lub linii wykonywanych metodą natryskową (Sprayplast).

Linie termoplastyczne strukturalne wyróżnia bardzo dobra widzialność w dzień i w nocy nawet w warunkach dużej wilgotności czy podczas opadów deszczu umożliwiając właściwe odprowadzanie wody. Zaletą ich są również własności akustyczne, dzięki którym przy najeżdżaniu słyszymy ostrzegający, głośny stukot.

Oznakowanie chemoutwardzalne

Ten typ oznakowania uzyskuje się mieszając w odpowiednich proporcjach jeden lub dwa składniki z utwardzaczem, które po ułożeniu uzyskują warstwę kohezyjną na drodze reakcji chemicznej. W skład masy chemoutwardzalnej wchodzą pigmenty, wypełniacze, żywice syntetyczne i mikrokule szklane. Oznakowanie wykonane tą masą uzyskuje przejezdność po 40 minutach jest szorstkie, odporne na działanie warunków atmosferycznych oraz roztworu chlorku sodu. Wymaganą odblaskowość uzyskuje się przez ciśnieniowe narzucenie, zaraz po aplikacji, mikrokul szklanych o odpowiedniej granulacji i współczynniku załamania światła.

Oznakowanie chemoutwardzalne jest wykonywane w technologii linii gładkich, strukturalnych, akustycznych oraz metodą natrysku o grubościach od 0,9 do 6mm. Najczęściej wykonywane ze względu na liczne zalety i mniejsze zużycie materiału jest oznakowanie strukturalne i akustyczne.

Cechuje je mniejsza lepkość i gęstość umożliwiająca zastosowanie natrysku a przez to cieńszej warstwy. Jest ona jednak dużo bardziej trwała od uzyskanej z użyciem farb rozcieńczalnikowych.

Materiały prefabrykowane

Są grupą materiałów przyklejanych, wtapianych lub wbudowywanych, do których zalicza się:

  • masy termoplastyczne (premarki) przygotowane w arkuszach do wtapiania na gorąco jako linie segregacyjne, linie warunkowego lub bezwzględnego zatrzymania, przejścia dla pieszych oraz znaki przyklejane bezpośrednio na drodze i na ścieżkach rowerowych.
  • naklejane folie do układania na nowych nawierzchniach jako linie segregacyjne i krawędziowe.
  • punktowe elementy odblaskowe naklejane na liniach segregacyjnych, krawędziowych oraz powierzchniach wyłączonych z ruchu.

 

Folie do układania

Są wielowarstwowymi materiałami w postaci taśm o szerokości linii oznakowania składającymi się z warstw polimerowych, wypełniaczy, materiałów uszorstniających oraz wzmacniających. Warstwa wierzchnia zawiera odporny na ścieranie polimer oraz kulki szklane zapewniające dobrą widoczność oznakowania w nocy.

Kocie oczka

Element odblaskowy do oznakowania poziomego nawierzchni dróg. Są istotnym elementem dla sprawności ruchu drogowego, jego kierunkowania oraz zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników dróg.

Kierowcy dostrzegają zalety tej technologii – zwiększona widoczność pasa ruchu podczas opadów deszczu oraz we mgle. Podczas jazdy z prędkością 90km/h kierowca ma znacznie więcej czasu na reakcję.

Usuwanie oznakowania

Kluczem do sukcesu w usuwaniu oznakowania poziomego jest usunięcie oznakowania z asfaltu lub betonu, bez powodowania uszkodzenia powierzchni. Termoplastyczne i chemoutwardzalne oznakowanie do tej pory było nie lada wyzwaniem, jeśli chodzi o usunięcie linii, ponieważ twardością i odpornością na ścieranie są zbliżone do asfaltu.

Dodatkowym utrudnieniem są pory w strukturze asfaltu, w których dotychczasowymi metodami usuwania oznakowania (frezowanie oraz śrutowanie) bez uszkodzenia nawierzchni było niemożliwe.

Dzięki najnowszej technologii wodnej problem ten przestał istnieć, ponieważ drobne cząsteczki wody penetrują nawet najmniejsze pory asfaltu skutecznie usuwając oznakowanie i nie uszkadzając struktury asfaltu lub betonu. Pod względem wydajności przewyższa inne technologie kilkakrotnie.

Osłony i bariery energochłonne

Są wysoce zaawansowanym rozwiązaniem ograniczającym skutki najechania pojazdów na obiekty znajdujące się w pasie drogowym. Należą do czynnych urządzeń bezpieczeństwa drogowego takich jak urządzeń, z którymi pojazd wchodzi w kontakt podczas kolizji.

Zaufali nam

Dane kontaktowe

05-480 Karczew k/Warszawy
Całowanie 109

tel. : 530-292-808, 788-135-327

FORMULARZ KONTAKTOWY

2 + 10 =

MAPA DOJAZDU